fbpx

Kovářova kobyla se nemasíruje aneb Jak jsem znovuobjevila fasciální Ameriku

Nene, nebojte se, toto není veterinární okénko. Kovářova kobyla jsem já a chodím (chodila jsem) nějakou dobu bosa :-).

Teď už je moje 52-leté tělo zase pružné a o pokročilé artróze krční páteře vůbec nic neví! Cítím se fyzicky tak na 35 :-)))

Ale ještě před týdnem jsem se cítila na 70 …

Prostě jsem se jednoho krásného dne probudila tak ztuhlá, že jsem z postele málem vypadla na všechny čtyři. Nemohla jsem téměř otočit krkem a vůbec mě neuklidňovalo, že celá se otočit můžu a nehodlala si jet prohlédnout krematorium, jak doporučoval Rudolf Hrušinský ve filmu Vesničko má středisková.

Co má tohle být? Následovala blesková rekapitulace všeho, co mě bolí (nestalo se to přes noc, nenápadně se to zhoršovalo). Vzápětí mi proletěl hlavou film mých aktivit (a pasivit) poslední dobou.

  • Zádové svaly – už mě bolí delší dobu. Připisovala jsem to makačce na padelboardu, ale sakra, to už bylo skoro před měsícem!
  • Krční páteř – skoro s ní nehnu žádným směrem a probudilo mě to dokonce v noci. Že by artróza náhle pokročila závratným tempem???
  • Ztuhlá lýtka a okolí kotníků přecitlivělé na bolest. A to se před i po běhání poctivě protahuju.
  • Nepříjemný pocit táhnutí v pravé noze od chodidla až po bedra, jako by mi tam někdo napjal strunu a průběžně utahoval.

Mozek vyhodnocuje možné příčiny

  • mnoho hodin u počítače (píšu články, jak tvořit svůj život a být zdravý, chacha, ode mě to sedí, píšu eBook o pohybové terapii – polámaná pohybová terapeutka),
  • začala jsem znovu běhat (to bych viděla jako ok), i když svaly si zvykají a bolí,
  • malovala jsem obraz – mnoho hodin v ne úplně laskavé pozici pro záda (rám s hedvábím je vodorovně),
  • 4 dny s dětmi ve škole v přírodě – bezvadný čas, ale ani minuta pro sebe, baseball na stará kolena, plavání v ledovém rybníku, psaní diplomů do 2 h do rána ….,
  • úžasná dovča na plachetnici, na tahání lan je potřeba docela zabrat, a trénink na paddleboardu ve vlnkách a proti větru je fakt dřina.

Tušíte, co se s mým tělem dělo?

Delší čas jsem trávila v jedné poloze u počítače, nebo se jednostranně intenzivně pohybovala. Fasciální síť začala vytváře tuhé, slepené chucvalce. Tato místa jsou dehydrovaná, vysušená. Fascie okolo nervových vláken v těchto místech jsou bez výživy a bez vody. Nejsou dobře odváděny odpadní látky.

Ve fasciální tkání se vytvořily podélné a příčné srůsty, tkáň se na některých míste slepila a postupně znemožnila volný pohyb. Struktura nervových vláken ztratila řád.

Tělo začalo vysílat SOS, a to jediným způsobem, na který dokážeme slyšet, a tím je bolest, nebo minimálně pocit ztuhlosti a omezeného pohybu.

Poznáváte se vtom? Vysílá vaše tělo podobné signály?

A co mi znovu pomohlo?

Naštěstí mám skvělou pomůcku, a tou je tenhle úžasný válec>>>

Fajn, tak mám pomoc po ruce. A kdy že jsem se naposledy masírovala? Válec bydlí sice se mnou v obýváku, ale naposledy jsem na něm posilovala břišní svaly …  No, počítám, že měsíc jsem vynechala. Teda, to to letí!

Možná se někteří ptáte, co s tím má společného nějaký válec a jak mi (zase) pomohl od bolesti. Je to až zázračně jednoduché! 

Tlakem vlastního těla na válec a opakovaným klouzavým a houpavým pohybem se fasciální síť (pojivová tkáň) stlačuje a zase uvolňuje.

A to je vše?

Ano, to je vlastně vše! Ale účinky tohoto jednoduchého postupu jsou obrovské! Zdravá fascie je pružná, měkká a zároveň pevná. Plná vody a života. Zajišťuje skvěle odvod odpadních látek, zajišťuje přirozený a plynulý detox. Fascie, které nejsou v dobré kondici, se chovají jako suchá houba. I když přijmeme dostatek tekutin, slepená a zacuchaná fasciální síť ji nedokáže přijmout. Voda obtéká chuchvalce pojivové tkáně a suché ostrůvky se stále zvětšují. Jako když ponoříte suchou a ztvrdlou houbu do vody, trvá to delší čas, než vodu nasákne.

A pozor, teď to kouzlo!

Když houbu zmáčknete a následně uvolníte, ochotně a rychle vodu přijme a stane se měkkou a pružnou. Stejně se chová naše pojivová tkáň. Pravda, houbu stačí zmáčknout jednou. Fascie chtějí opakované stlačování a uvolňování, zvláště pokud jsme je dlouhodobě zanedbávali, nebo jsou ve špatném stavu v důsledku úrazu nebo operace.

Fascie tvoří veškerou vláknitou, kolagenovou tkáň – šlachy, vazy, kloubní pouzdra, pouzdra orgánů, obaly svalových vláken a celých svalových skupin, a v neposlední řadě také nervových buněk. Masáž fasciální tkáně tak dokáže příznivě ovlivnit i náš psychický stav.

Tohle všecho vím už dávno. Přesto mě při „ohledání“ mého těla a sečtení všech momentálních potíží, sevřel strach. A ne jeden.

  • Strach č.1
    Co když mi teď fasciální masáž už nepomůže????
  • Strach č. 2
    Budu žít s bolestí a bude se to zhoršovat.
  • Strach č. 3
    Nepoučila jsem se ze svého příběhu (* pokud chcete přečíst, odkaz je pod rámečkem), zase jsem v jednom kole.
  • Strach č.4
    Zjistím, že metoda není tak účinná, jak jsem si myslela a jak vám všem s nejhlubším přesvědčením vykládám.

*Pokud nevíte, z jakého příběhu jsem se nepoučila, můžete  stáhout eBook zdarma zde>>>

Tak už víte, jak je to s tou masáží a kobylou.

 

Tak jsem se pokorně, jako tonoucí se stébla chytá, chytila válce. Dala jsem masáži opravdu dost času, skoro 2 hodiny. Najednou se čas našel.

A bolelo to. Fakt fest. Ale byla to dobrá bolest, jestli víte, co myslím. Druhý den jsem zvládla jen akutní části těla – hrudník, ramena, trapézy a krční páteř během 20 minut. Třetí den jen deset minut.

Čtvrtý den jsem musela bolest hledat.

Tedy její zbytky. Ranní ztuhlost téměř nula. Jupíííí! Funguje to!

Jestli se v mém příběhu poznáváte a chcete mít skvělý nástroj k bezbolestnému životu stále poruce, naučte se fasciální masáž podle mého Praktického návodu.  Objednat si ho můžete i se skvělými bonusy zde>>>

Když vás bolest akutně neskřípne do svých kleští, snadno usnete na vavřínech a péče o tělo vezme za své. Nene, já už to nenechám zajít tak daleko.

Znovu jsem si s obrovskou vděčností uvědomila, jakým zázrakem je fasciální tkáň (pokud jste neviděli skvělý dokument o tomto zázraku, koukněte tady na Skrytý svět fascií>>>). Stimulace pojivové tkáně pomocí válce a míčku je jednoduchý a přitom mocný nástroj k bezbolestnému životu.

Všichni se nějakým způsobem toužíme dostat do jednoty. Se sebou samými, se světem.

Fascie jsou přímo orgánem jednoty v našem těle.

Můžete si je přestavit jako internetovou síť. Tam, kde se fascie slepí a vyschnou, je spojení přerušeno. Vznikají slepá a hluchá místa, signály se nepřenáší.

Každý člověk je jedinečný svou genetikou, anatomií, životním stylem, biografií. Fasciální masáž je kreativní proces, při kterém nacházíme to, co nám sedí nejlépe.

Vnímavost těla je tvořena receptory uvnitř fascií

Kdo se pohybuje příliš nebo zase málo, kdo se pohybuje jednostranně a nestimuluje fascie pravidelně, často jej bolí záda, krk, ramena, klouby, chodidla.

Je to proto, že struktura nervových vláken je neuspořádaná, dochází k příčným a podélným srůstům ve fasciální tkáni, a tkáň již není tak pružná a odolná.

Dá se to napravit????

Jednoznačně ano!!! A není to nic složitého!

Možná už jste se to naučili, podle mého Praktického návodu na fasciální masáž>>> .

V tom případě gratuluju!

Ale mám pár tipů i pro vás fasciální mazáky :-).

Pár užitečných tipů pro fasciální masáž

  • Fasciální masáž je vysoce individuální a úžasně kreativní záležitost. Zkoumejte při dotyku s válcem a míčkem svá bolavá místa. I člověk v dobré kondici jich najde bezpočet!
  • Masírujte se hodně pomalu, na hranici snesitelné bolestiměňte úhly a sklon válce k bolavému místu. Jak bude bolest ustupovat, posunujte stále hranici na „ještěsnesitelnou“ bolest.
  • Máte pocit, že u masáže musíte různě vzdychat, ulevovat si vydáváním zvuků? Bingo! To je přesně ono! Víte, že u thajských masáží jsou zvuky terapeutický prostředek, který zesiluje detoxikační a omlazující účinky masáže? Takže z plna hrdla vydechujte hláskami! Aaaaaaa …., uuuuuuffffff…., hmmmmmmm…., jógínům možná příjde ÓM … nepřemýšlejte, jen tomu dejte průchod.
  • Tělo je tvořeno ze 70% vodou a představte si, jak tyto zvuky rozvibrovávají vodu ve vašem těle, která se před tím fasciální stimulací pomocí válce rozproudila a rozvířila. Zabahněné rybníčky se zalily živou vodou a do té vody zní léčivé zvuky.
  • Zapojte konkrétní a živou představu, prožijte emočně blaho zdraví, i když ho ještě zcela nemáte! 
  • Další věc, na kterou jste vy, co válec používáte, určitě přišli už spontánně, je potřeba se po masáži intuitivně protáhnout. Inspirujte se zvířaty. Měňte směry a úhly protažení přesně tak, jak vás vede tělo. Představte si, že jste vlněná ponožka, kterou vytáhli z pračky vypranou na příliš vysokou teplotu. Není už tak pružná. Přesně toto se děje s pojivovou tkání, pokud jí dlouhodobě zatěžujeme a neposkytneme regeneraci masáží a protažením. Když chcete, aby se nebohá ponožka zase přizpůsobila vašemu chodidlu, netaháte jen za jedno vlákno, ale vytáhnete do všech směrů. Přesně toto vyhovuje i vaší pojivové tkáni.
  • Buďte učitelem sami sobě. Učte se naslouchat, co vaše tělo potřebuje. Dá vám spolehlivé impulsy. Díky pravidelné masáži bude vaše vnímání těla (propriorecepce) stále citlivější. Probudíte na těle „slepá“ místa, která vznikla přetížením, úrazem nebo operací, začleníte je zpět do celkového obrazu.

Fasciální síť se může obnovit do původního optimálního zdraví!

Trvá to individuálně od 3 do 12 (někdy i 24 měsíců) měsíců, podle stavu poškození. Myslím tím do úplného obnovení tkáně, tedy „továrního“ nastavení vašeho těla.

Ale nenechte se odradit, uleví se vám už po první masáži!

Pokud někoho odrazují výdaje, ještě neví, do čeho jde, váhá, jestli koupit válec za něco málo přes 1000 Kč a ještě eBook, tak jsem vyšpiónila, že už se dá sehnat levnější válec, než jaký jsem si pořídila já. Podívejte se tady>>>

Můžete si vybrat – žít s bolestí, nebo ji rozválet 🙂 

Stačí 10 minut denně! A až budete z nejhoršího venku, tak třeba 10 minut 3 x týdně.

Rytmus nahrazuje sílu. Dejte si do svého programu desetiminutovou masáž v pravidelnou dobu. Ten čas se vám vrátí tisícinásobně.

Získejte z investice do návodu a masážních pomůcek maximum pro sebe!

Nikdy není pozdě začít regenerovat pojivovou tkáň, nebo se k masáži vrátit. Dobrou chuť k povalování.

Specializuji se na vědomý uzdravující pohyb a dělá mi radost inspirovat a motivovat Vás k návratu k fyzické a duševní harmonii. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.